Campagne

Loverboy of liefje?

Jongeren zijn dagelijks meerdere uren per dag op social media te vinden. Ze kijken filmpjes en foto’s, staan in contact met hun vrienden en sommige gaan ook in gesprek met vreemden. Deze jongeren hebben bewust een openbaar account om gevonden te worden door andere. Er ontstaan goede vriendschappen over de hele wereld. Social Media is …

Loverboy of liefje? Lees meer »

#Openjeogen – Comensha

Comensha heeft een bewustwoordingscampagne #OpenjeOgen. Dertig zeer schrijnende verhalen van vrouwen, mannen, jongens en meisjes. Echte verhalen, van echte slachtoffers. Velen van hen zitten nog in de beschermde opvang. NAAR WEBSITE

logo voor campagne kleedje vrijheid

Sponsoractie – Kleed je voor vrijheid

Kleed voor je vrijheid is een sponsoractie. Het geld dat wordt ingezameld gaat naar organisatie Cherut. Cherut is een Belgische organisatie dat een rechtvaardige samenleving wil zonder gedwongen prostitutie en uitbuiting MEER INFORMATIE

Maak het zichtbaar – CKM

Campagnevideo (2021) ‘zie je me staan’ er worden jaarlijks in Nederland 1300 minderjarigen seksueel uitgebuit. Ruim 1300 minderjarigen worden in Nederland gedwongen om seks te hebben tegen betaling. Iedere dag opnieuw. Onzichtbaar voor de rest van de wereld. Slechts een klein deel doet aangifte en bij nog een veel kleiner deel volgt er na die …

Maak het zichtbaar – CKM Lees meer »

Drugslab herkennen – Meld Misdaad Anoniem

Meldmisdaadanoniem heeft een campagne ontwikkeld om signalen van drugslabs te herkennen, vastgoed misbruik, veilige haven met als doel om de informatiepositie bij de aanpak van drugssmokkel, ladingdiefstal en mensensmokkel te vergroten, en om havenmedewerkers en vrachtautochauffeurs alert te maken op mogelijke signalen en de gelegenheid te geven anoniem hun verhaal te kunnen doen. BEKIJK CAMPAGNE …

Drugslab herkennen – Meld Misdaad Anoniem Lees meer »

Europese campagne tegen uitbuiting – Leger des Heils

Het leger des heils voerde de afgelopen jaren een Europese campagne tegen uitbuiting en mensenhandel. In zogenoemde bronlanden van slachtoffers van mensenhandel deden ze aan preventie met advertenties die te mooi zijn om waar te zijn. In ontvangstlanden, zoals Nederland, was het doel van deze advertentiecampagne bewustwording. NAAR DE WEBSITE

‘Maak het zichtbaar’ – CKM

Het CKM heeft een campagne “Maak het zichtbaar”. Het doel is om bewustwording te creëren onder het grote publiek. Want hoe meer mensen weten dat mensenhandel bestaat, hoe beter. Iedereen kan namelijk iets doen in de strijd tegen mensenhandel maakhetzichtbaar.nl

Bewustwordingscampagne – Fairwork

Fairwork heeft een bewustwordingscampagne gericht op groeiende vraag naar goedkope arbeid in Nederland. De campagne is mede mogelijk gemaakt door gemeentes Den Haag en Amsterdam. Via social media lokt FairWork koopjesjagers naar een campagnewebsite: goedkopearbeidskracht.nl

Betrokken partijen